Poradnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej Le-Med powstała w 2015 roku. Poradnia obejmuje swoją opieką wszystkich pacjentów bez względu na wiek czy płeć: zarówno dzieci, jak i dorosłych.
Naszym celem jest zapewnienie jak najlepszej opieki wszystkim pacjentom.
Staramy się, aby nasi pacjenci mieli łatwy dostęp do lekarza, dzięki zapisom telefonicznym na konkretną godzinę. Dysponujemy profesjonalną kadrą medyczną. Świadczymy usługi z zakresu medycyny rodzinnej, chorób wewnętrznych i pediatrii bezpłatnie w ramach umowy z NFZ wszystkim pacjentom zapisanym do poradni.
Aby zostać naszym pacjentem, wystarczy wypełnić deklarację wyboru lekarza POZ i pielęgniarki POZ. Można ją otrzymać w rejestracji bądź pobrać stąd: Deklaracja lekarza POZ, Deklaracja pielęgniarki POZ. Możliwe jest również złożenie deklaracji przez Internetowe Konto Pacjenta (prosimy pamiętać, aby złożyć deklarację zarówno dla lekarza jak i pielęgniarki) - instrukcja poniżej.
Od momentu wprowadzenia w Polsce stanu epidemicznego w związku z pandemią COVID-19 złożenie deklaracji może odbywać się na dwa sposoby. Pierwszy to wydrukowanie i złożenie wersji papierowej deklaracji w poradni. Deklarację należy pobrać na komputer z powyższych linków, wydrukować, wypełnić, podpisać i przynieść do poradni. Punkty 9 i 12 mogą zostać uzupełnione na miejscu, w poradni. W razie jakichkolwiek pytań odnośnie wypełniania deklaracji można konsultować się z pracownikami poradni pod nr telefonu 504 509 700. Dla osób przebywających na kwarantannie lub w izolacji dopuszczalne jest zeskanowanie deklaracji i przesłanie na adres rejestracji: rejestracja"małpa"le-med.pl (gdzie "małpa" to znak @). Należy wtedy donieść podpisaną papierową wersję deklaracji jak najszybciej, gdy tylko będzie to możliwe.
Sposób drugi złożenia deklaracji to wejście na portal pacjent.gov.pl, klikamy "Zaloguj się", logujemy się profilem zaufanym ePUAP (jeśli go nie posiadasz musisz założyć go na tej stronie). W ten sposób zalogujesz się do Internetowego Konta Pacjenta. Na samym dole strony znajdziesz część "Moje konto", kliknij w "Zobacz". Na dole strony znajdziesz część "Twoja Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ)". W polu lekarza POZ lub pielęgniarki POZ kliknij "Wypełnij deklarację" i postępuj zgodnie z instrukcjami. Na koniec musisz podpisać tak złożoną deklarację profilem zaufanym. Gdy to zrobisz prosimy o poinformowanie nas mailem (iwona"małpa"le-med.pl, gdzie "małpa" to znak @) lub telefonicznie (504509700) o fakcie złożenia deklaracji przez Internetowe Konto Pacjenta, gdyż ze swojej strony musimy ją zaakceptować. Choć proces wydaje się skomplikowany, zwykle nie zajmuje więcej niż 10 minut i nie wymaga wychodzenia z domu. W razie wątpliwości pracownicy naszej rejestracji służą pomocą.
Poradnia czynna jest w dni powszednie w godzinach 8.00-18.00. Poza godzinami pracy opiekę nad pacjentami poradni Le-Med sprawuje punkt nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej. Najbliższy taki punkt to Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi, Łódź, ul. Wileńska 37, tel. 42 680 47 81. Pozostałe punkty można znaleźć na stronie NFZ
Wizyty domowe udzielane są w godzinach pracy poradni, po wcześniejszym umówieniu z lekarzem i zakwalifikowaniu przez niego danego przypadku jako wymagające wizyty w domu pacjenta. na stronie NFZ
Poradnia udziela teleporad codziennie. Aby zapisać się na teleporadę lekarską należy zadzwonić do poradni na nr 504509700 i umówić się na konkretną godzinę. O ustalonej godzinie dopuszczamy dwa sposoby skontaktowania się: lekarz dzwoni do pacjenta (zwykle z dodatkowego telefonu o nr 720973412, z telefonu poradni 504509700 lub w rzadkich przypadkach, gdy pozostałe numery są zajęte, z telefonu zastrzeżonego) lub pacjent dzwoni na nr poradni 504509700 o uzgodnionej godzinie i prosi o rozmowę z lekarzem. Jeżeli telefon pacjenta nie odbiera bądź jest zajęty lekarz próbuje dodzwonić się trzy razy w odstępach co najmniej 5 minut. Jeżeli połączenie nie dojdzie do skutku, teleporada zostaje anulowana, a pacjent musi ponownie umówić się na teleporadę w innym czasie. Jednocześnie informujemy, że dokładamy wszelkich starań, aby kontaktować się z pacjentami w wyznaczonym czasie, jednak specyfika pracy w poradni (przedłużenie się poprzedniej wizyty, nagłe sytuacje w poradni itd.) może spowodować opóźnienie w wykonaniu teleporady. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Czas teleporady jest czasem przybliżonym kontaktu z pacjentem. Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z personelem medycznym. W przypadku gdy z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady lekarz w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym ustali termin wizyty w poradni.
Jeżeli lekarz uzna za stosowne, w trakcie teleporady otrzymasz 4-cyfrowy kod e-recepty. Z kodem tym należy udać się do apteki. Podając kod i swój numer PESEL zrealizujesz e-receptę. Na jednej e-recepcie może znajdować się do 5 leków.
Jeżeli lekarz uzna za stosowne, w trakcie teleporady otrzymasz 4-cyfrowy kod e-skierowania. Kod ten należy podać w rejestracji poradni specjalistycznej, która realizuje świadczenia Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej w ramach NFZ (czyli np. poradni kardiologicznej, gastroenterologicznej, pulmonologicznej i innych). Podając kod i swój numer PESEL będziesz mógł zapisać się do specjalisty bez potrzeby zawożenia druku skierowania. Ponieważ e-skierowania będą obowiązywać we wszystkich poradniach specjalistycznych od 8 stycznia 2021 r. może zdarzyć się tak, że poradnia nie przyjmie kodu. W takim wypadku będziesz mógł odebrać druk skierowania z naszej poradni i zawieźć go do poradni specjalistycznej.
Jeżeli spełniasz kryteria przyznania dofinansowania na wyroby medyczne, lekarz wypełni druk, który posłuży Ci do wykupienia wyrobu medycznego z refundacją. Z drukiem tym (lub, w okresie pandemii, kodem tego druku) możesz wykupić wyrób medyczny z refundacją. Więcej szczegółów znajdziesz na stronie pacjent.gov.pl(kliknij)
Jeżeli otrzymasz od lekarza skierowanie na badania laboratoryjne, musisz umówić się w rejestracji na konkretną godzinę pobrania krwi lub przyniesienia materiałów do badań. Pobrania krwi odbywają się w naszej poradni, na miejscu, od poniedziałku do piątku w godz. 8-10.30. Wszystkie badania dostępne za darmo w ramach świadczeń gwarantowanych lekarza POZ dostępne są dla pacjentów zadeklarowanych do poradni bez opłat. Reszta badań laboratoryjnych dostępna jest odpłatnie na życzenie pacjenta. Lista badań dostępna jest na stronie Centrum Diagnostyki Laboratoryjnej.
Gabinet zabiegowy działa w godzinach pracy poradni. Wszelkie zabiegi pielęgniarskie są udzielane pacjentom po uprzednim uzgodnieniu ich terminu i częstości z pielęgniarkami poradni.
Jeżeli otrzymasz od lekarza skierowanie na badania obrazowe, w zależności od badania realizowane są one w tym samym miejscu, choć w innych poradniach. Badania RTG realizujemy w poradni Promyczek, ul. Retkińska 127 w Łodzi w godzinach jej pracy. Badania USG realizujemy w punktach na terenie Łodzi. Szczegóły dostępne są w rejestracji lub na wydruku skierowania uzyskanego od lekarza w poradni.
Szczepienia obowiązkowe i zalecane odbywają się na miejscu w poradni Le-Med. Aby zapisać dziecko lub dorosłego na szczepienie należy umówić dziecko lub siebie osobiście na konkretną godzinę ustalaną z naszymi pielęgniarkami szczepiennymi pod nr tel.504 509 700. Aby skrócić czas wizyty zalecamy wydrukować w domu kwestionariusz wywiadu przed szczepieniem dzieci i młodzieży lub kwestionariusz wywiadu przed szczepieniem dorosłego (w zależności od wieku osoby, która ma być szczepiona), podpisać go i przynieść ze sobą do poradni na szczepienie.
W poradni Le-Med jest dostępny program profilaktyczny Moje Zdrowie. Aby wziąć w nim udział zachęcamy pacjentów do wypełnienia ankiety Moje Zdrowie w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) na stronie pacjent.gov.pl
. Więcej o IKP poniżej. Realizujemy również program profilaktyczny Chorób Układu Krążenia, a do końca maja 2025 realizowaliśmy program Profilaktyki 40+ obecnie zastąpiony przez program Moje Zdrowie.Zachęcamy do założenia Internetowego Konta Pacjenta na stronie pacjent.gov.pl (kliknij tutaj). Jest ono dostępne dla każdego kto posiada profil zaufany ePUAP. Dzięki IKP pacjent może m.in. zobaczyć e-receptę i e-skierowanie wystawione przez lekarza, otrzymywać e-mailem lub SMS-em powiadomienia o przepisanych e-receptach i e-skierowaniach, wypełnić deklarację do naszej poradni online itd.
W poradni Le-Med wdrożono pięć kompleksowych ścieżek opieki koordynowanej, których celem jest zapewnienie pacjentom ciągłości i wysokiej jakości procesu diagnostyczno-terapeutycznego. Kwalifikacja do odpowiedniej ścieżki odbywa się na podstawie oceny stanu zdrowia dokonywanej przez lekarza poradni. W zależności od rodzaju zdiagnozowanej dolegliwości, pacjent może zostać przypisany do jednej z grup dyspanseryjnych, co umożliwia precyzyjne dostosowanie zakresu dalszych działań profilaktycznych, diagnostycznych oraz terapeutycznych. Grupy dyspanseryjne tworzone są z myślą o konkretnych jednostkach chorobowych, takich jak schorzenia kardiologiczne, diabetologiczne czy pulmonologiczne. Dzięki temu pacjent objęty jest opieką wielospecjalistyczną, a cały proces leczenia przebiega według zintegrowanego planu medycznego. Poszczególne etapy ścieżki obejmują m.in. konsultacje specjalistyczne, badania laboratoryjne i obrazowe, edukację zdrowotną oraz monitorowanie stanu zdrowia w czasie. Opieka koordynowana pozwala na skrócenie czasu oczekiwania na diagnostykę i zwiększenie skuteczności leczenia. System ten wspiera również lekarzy w podejmowaniu decyzji terapeutycznych dzięki lepszej wymianie informacji między specjalistami. Celem całego procesu jest nie tylko leczenie, lecz także aktywne zapobieganie powikłaniom oraz promowanie zdrowego stylu życia.
Poradnia mieści się w Łodzi przy ulicy Bratysławskiej 8a. Najlepiej dojechać do nas samochodem bądź komunikacją miejską. Poradnia znajduje się zaledwie 100 metrów od przystanku Bratysławska - Wróblewskiego (0045) oraz 200 metrów od przystanku Bratysławska - Wileńska (0044). Więcej informacji na temat dojazdu oraz kontaktu do poradni znajduje się w zakładce kontakt.
Pacjent ma prawo bezpłatnego wyboru świadczeniodawcy, lekarza, pielęgniarki i położnej podstawowej opieki zdrowotnej nie częściej niż trzy razy w roku kalendarzowym, a w przypadku każdej kolejnej zmiany wnosi opłatę w wysokości 80 zł. Tej opłaty nie ponosi się w przypadku zmiany swojego miejsca zamieszkania lub w przypadku zaprzestania udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez wybranego świadczeniodawcę, lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej w wybranej poradni lub z innych przyczyn powstałych z winy podmiotu leczniczego.
Lekarze POZ w poradni Le-Med pracują w godzinach otwarcia poradni tj. 8.00-18.00. Aktualne godziny przyjmowania oraz pełny harmonogram pracy pracowników poradni dostępny jest w rejestracji po kontakcie osobistym bezpośrednim lub przez telefon - 504509700.
Noworodki i niemowlęta do 6 tygodnia życia zadeklarowane do poradni objęte są opieką położnej w ramach 4 wizyt patronażowych w mieszkaniu dziecka. Wystarczy zadeklarować dziecko do poradni, aby uzyskać opiekę położnej w domu.
W chwili obecnej rejestracja przez internet do poradni Le-Med nie jest dostępna. Zachęcamy do rejestracji bezpośredniej lub przez telefon pod nr 504509700.
W poradni Le-Med wdrożone zostały Standardy Ochrony Małoletnich zgodnie z przepisami dotyczącymi tego zakresu opieki. Standardy są do pobrania tutaj
W poradni Le-Med przestrzegane są wszelkie prawa pacjenta, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz standardami etycznymi opieki medycznej. Pacjent ma zapewnioną pełną poufność informacji dotyczących jego stanu zdrowia, wyników badań oraz przebiegu leczenia. Każda osoba korzystająca z usług poradni ma prawo do uzyskania jasnych, zrozumiałych i wyczerpujących informacji na temat swojego stanu zdrowia, proponowanych procedur diagnostycznych i terapeutycznych, a także możliwych alternatyw leczenia. Szanuje się prawo pacjenta do świadomego wyrażania zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz do odmowy ich przyjęcia. W Le-Med promuje się partnerską relację między pacjentem a personelem medycznym, opartą na wzajemnym szacunku, zaufaniu i dialogu. Pacjenci mają również zagwarantowany dostęp do swojej dokumentacji medycznej oraz prawo do zgłaszania uwag, opinii i ewentualnych skarg dotyczących opieki. Szczególną uwagę przykłada się do poszanowania godności pacjenta, jego indywidualnych przekonań, potrzeb i wartości. Poradnia dąży do tego, aby każdy pacjent czuł się bezpiecznie, godnie i w pełni zaopiekowany na każdym etapie kontaktu z placówką. Prawa pacjenta opisane są szerzej nastronie Ministerstwa Zdrowia
Pacjentowi przysługuje możliwość uzyskania dokumentacji medycznej. W tym celu należy złożyć w rejestracji poradni wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej (wniosek dostępny jest w rejestracji).
W poradni Le-Med pacjenci mają możliwość zgłaszania uwag, skarg oraz wniosków dotyczących funkcjonowania placówki. Informacje te można składać bezpośrednio w rejestracji poradni – ustnie, pisemnie lub poprzez wrzucenie anonimowej wiadomości zaadresowanej do kierownika poradni do skrzynki pocztowej umieszczonej po prawej stronie na ścianie poradni przed wejściem głównym. Gwarantujemy pełną poufność i rzetelne rozpatrzenie każdej zgłoszonej sprawy. Uwagi, skargi i wnioski można również przesyłać bezpośrednio do kierownika poradni na adres e-mail plewek(małpa)le-med.pl Państwa opinie są dla nas cennym źródłem wiedzy i pomagają nam nieustannie podnosić jakość świadczonych usług.
© Copyright Le-Med 2024. All rights reserved.